Türkiye Cumhuriyeti

Düsseldorf Başkonsolosluğu

Başkonsolosluk Duyurusu

Randevu Sistemi Hakkinda Duyuru , 09.05.2017

Bilindiği üzere, Başkonsolosluğumuzda verilen tüm konsolosluk hizmetleri için 11 Nisan 2016 tarihinden itibaren randevulu sisteme geçilmiştir.

Konsolosluk işlemleri için www.konsolosluk.gov.tr internet adresinin “randevu” modülünden çalışma günleri içinde 09:00 – 12:30 ve 13.00-15.00 saatleri arasında istedikleri gün ve saat için randevu alınması gerekmektedir.

Randevu alırken dikkat etmeniz gereken hususlar aşağıdadır:

Randevu sisteminin verimli çalışabilmesi için her başvuru sahibi adına ve her bir işlem için ayrı ayrı randevu alınması önem taşımaktadır.

Sistemde gmx veya web uzantılı e-posta adreslerinde sorun yaşandığından, randevu alma işlemlerinde gmail veya hotmail uzantılı e-posta hesaplarının tercih edilmesi tavsiye edilmektedir.

Sisteme veri girişi yapılırken Alman klavyesi farkından ötürü, sistemin sunduğu Türkçe karakter klavye seçeneğinin dikkate alınması ve noktalamanın ve sesli harflerimizin doğru bir şekilde kullanılması gerekmektedir.

Doğrulama kodu ekranındayken, doğrulama şifresinin gelmesinde e-posta türüne göre gecikme yaşanması ihtimaline karşı sayfanın hiçbir şekilde kapatılmaması ve geri dönüş butonlarına basılmaması gerekmektedir. Aksi takdirde sayfa ile oynandığında sistem gelen doğrulama kodunu kabul etmemektedir.

Formlarda herhangi bir ibare yanlış yazıldığı zaman randevu almak isteyen kişinin sayfayı kapatıp tekrar açması gerekmektedir. Aksi takdirde vatandaşlarımızın yanlışı düzeltip devam etmek istemesine rağmen sayfa ilerleyememektedir.

Eğer soyadı değişikliği olmuş ise randevu alırken buna dikkat edilmesi gerekmektedir. Aksi takdirde T.C kimlik numarası ile vatandaşımızın kimlik bilgileri uyuşmamakta ve randevu alımı gerçekleşmemektedir.

Randevu alırken butonların altında çıkan “Şahsen başvurmanız gerekmektedir” yazısının vatandaşlarımız tarafından zaman zaman yanlış anlaşıldığı görülmektedir. Bu ifadenin “randevusuz gelinmelidir” şeklinde anlaşılmaması gerekmektedir. Bu ifade, “randevu aldıktan sonra başvuru sahibinin bizzat gelip imza vermesi” anlamındadır.

Ortalama olarak randevu alan her dört vatandaşımızdan birinin işlem için Başkonsolosluğa gelmediği görülmektedir. Bu durum sistemin verimini düşürmektedir. Bu sebeple eğer gelinmeyecekse, test amaçlı vs olarak randevu alınmaması rica olunur.

Randevu alınmasında bir sorun yaşanması halinde Başkonsolosluğumuzun 0 211 454780 numaralı telefonundan bilgi alınması, e-postayla  

(konsulat.duesseldorf@mfa.gov.tr) veya facebook sayfamızdan soru yöneltilmesi mümkündür.

Saygıyla duyurulur.